Nuffnang Ads

Monday, November 14, 2011

Tawar tapai

Assalamualaikum warahmatullah.

 

Semenjak dua menjak tiga menjak ni, saya kerap pergi ke Sungai Besar. Dengan mak saya. Membeli barang-barang persiapan nak kahwin. Owh i am so excited. *gedik*

 

Masa on the way balik, akan lalu di Sepintas-Sungai Panjang-Jalan Belia.

 

Kat situ ada banyak orang jual pisang-jagung –ubi-tapai  kat tepi-tepi jalan. Macam biasa mak saya mesti nak singgah untuk beli tapai.

 

Semasa sesi membeli-belah tersebut, terjadilah perbualan berikut:

 

Tapai ni berapa harganya?

 

Satu bungkus dua ringgit. Kalau nak tawar, boleh je.

 

*mak saya senyum je*

 

Mak saya kata, kalau nak beli tapai, tak boleh tawar, kalau tawar, nanti rasanya pon jadi tawar. Heheh

 

Tapi, bila dah sampai rumah dan rasa tapai tu, rasa tawar.

 

Ehhh .. tak tawar pon, tapi kenapa rasanya tawar, mak? ahakss

 

 

*tapai ubi ialah kesukaan mak saya.

 

 

zura

 

 

No comments:

Post a Comment